176

Re: Une nuit de pleine lune

177

Re: Une nuit de pleine lune

Living Well Is The Best Revenge

178

Re: Une nuit de pleine lune

179

Re: Une nuit de pleine lune

180

Re: Une nuit de pleine lune

181

Re: Une nuit de pleine lune

Ben moi je suis passé à la librairie "Album" du Cour St Emilion hier après midi, et il avait 7 ou 8 exemplaire de la version N&B sur l 'étagère.
ça m 'a déçu, parce que je pensais bien que tout serait parti dans les premiers jours ... sad

182

Re: Une nuit de pleine lune

183

Re: Une nuit de pleine lune

184

Re: Une nuit de pleine lune

C'est ce que je me suis dit aussi sur le coup.
En même temps, 3000 ex, si on réfléchit 2 secondes, ça se vend pas si vite, surtout à 25 € pièce, même si l 'objet est beau, faut quand même bien voir que pour certains, c 'est pas si facile.
Donc pas de panique !
J'en offrirais bien un à mon meilleur pote, tiens du coup, ça lui évitera de me piquer le mien tongue

Et puis, je viens de me lire la version couleur, et même si je préfère la noire et blanc, forcement, je trouve que le coloriste sait apporter un plus, notamment dans les dernières scènes, lorsque Quentin est poursuivi dans les champs par Boisseau et le matin lorsqu'il se réveille ; J'ai vraiment trouvé qu' il leurs apportait, avec ses couleurs, une dimension supplémentaire.

185

Re: Une nuit de pleine lune

Het mooie van een forum is dat je je mening mag neer schrijven.
Mijn mening is dat de Meester (met alle respect!! begrijp me niet verkeerd!!) misschien iets meer achter zijn tekeningtafel zou moeten komen bij de lancering van zo'n nieuw album en dan nu samen weer met Yves H.
Als ik kijk naar de maand september 2011 (album uitgekomen!!): de Meester gaat signeren op 2 plaatsen in Brussel en 1 maal in Amsterdam (terwijl het Nederlands exemplaar nog niet eens uit is); bij de Skull (op dit moment) 18 exemplaren!!! Lotus Noir zal niet veel meer zijn geweest!
Ben mij bewust van het feit dat de Meester ook een dag ouder wordt (met respect!!) en misschien veel minder zin heeft in signeersessies (alle verhalen al gehoord en al die gezichten al eens gezien!) Maar......... de Meester is de Meester, de mensen willen hem zien en zo'n mooie krabbel in dat schitterende album hebben! Liefst nog even met Yves erbij! smile

Oktober gaat de Meester naar Spanje (die lezen echt geen Franse uitgave!) en 1 maal in Frankrijk zelf.........(is voor mij 450 km. van de deur!!, krijg ik thuis niet verkocht!)

O ja, Franstalige Brussellaren, zijn niet zo vriendelijk tegen hun Vlaamstalige landgenoten om een plaatsje te reserveren bij een signeersessie...... "Non" (waar heb ik dat eerder gehoord ?)
Op een vrijdagavond even naar Brussel gaan; lukt de werkmens uit Limburg niet!! Van 18.00 tot 19.15 uur. Ben net thuis, Brussel 1 uur rijden, dan nog naar Skull BD! Kun je het je voorstellen op vrijdagavond door Brussel..???????

Bij me bewust van het feit dat de Meester nooit iemand teleur wil stellen en op zijn leeftijd dat het vaak een opgave is, maar......... ik wil niet zeuren als hij eventueel samen met Yves op voorhand een 100 tal zou voorbewerken en dan naar een grote stripbeurs gaan, hij zou zijn albums als zoete broodjes kwijtraken.

Sorry dat het zoveel is geworden. sad

186 (modifié par Filôzof 30-09-2011 19:45:34)

Re: Une nuit de pleine lune

187

Re: Une nuit de pleine lune

@Filozof.
Fijn, dat je reageert; ik bedoel "natuurlijk" de bd-handelaren/boekandelaren.
Je ziet het toch hier "we verstaan elkaar toch" smile

Het is geen echte bitterheid, het is meer een constatering.

Stel dat er een avond, of zaterdagmiddag of zondagmiddag, was georganiseerd bij het uitkomen van het album, georganiseerd door het forum. Mocht dan gerust Brussel zijn!!
Waarbij, wij elkaar eens zouden zien en de Meester onze albums zou signeren. Dit zou je nog kunnen uitbreiden. Mijn schoonzoon zou dan ook best willen meekomen en die 2 albums aanschaffen. Het hoeft nog niet eens op kleine schaal te zijn (kan NA of VOOR een signeersessie bij een boekandel.
Kan me voorstellen dat je op voorhand in moet schrijven; maar doe dat niet op een vrijdagavond om 18.00 uur.....

Kijk voor mij is het bijv. weer (pas) op 5 november op de Boekenbeurs in Antwerpen bij Alex. Kan je nu al verklappen hoe dat gaat; de Meester maakt een krabbel en volgende!! en volgende!
Heb eens een keertje meegemaakt in Malmedy! de Meester was zo heerlijk ontspannen; zo hoop ik hem vaker te zien. Heerlijk zitten te babbelen met familie (nicht) van de Meester.
Och........ vind het alleen jammer, straks zie je weer exemplaren op eBay opduiken met een mooie dedicace voor 80,--€. sad:(

188

Re: Une nuit de pleine lune

189

Re: Une nuit de pleine lune

190

Re: Une nuit de pleine lune

Yves, ik ben het met je eens. (weet niet of jij een goed vertalprogramma hebt voor de Franstalige op het forum).
Denk zelfs dat we het beiden eens zijn. Ik respecteer de Meester, zeker gelet op zijn leeftijd, hij straalt zelfs energie uit op een signeersessie! Twintig albums in 1 uur ergo 1 per 3 minuten!!
Er wordt gesteld 3000 wat misschien te veel zal zijn. DAT geloof ik niet! Of wil ik niet aanvaarden.
O, voor ik het vergeet (ben ook al iets ouder), natuurlijk is het voor hem geen must meer op die signeersessies te doen. hij is voor mij de Grootste allertijden. Respect!!
Wil hem zeker niets verwijten! Ik gun hem tijd en ruimte! Heb hem al ontspannen meegemaakt en genietend van een pint.
Dus 1 uur signeren, 18 kansen, zijn er "vrienden van de winkel/boekhandel" die voorrang hebben. Kan ik me voorstellen (de vaste klanten van de winkel!!)

Blijft mijn stelling overeind....... We moeten eens bekijken of "wij als Forum-members" niet eens een"fan-dag" kunnen organiseren.


Vind het "schandalig" dat jij nergens bent uitgenodigd!! smilesad

Het is zoals in het leven, als je de kans hebt, moet je hem grijpen. Die dedicace zal best lukken op de boekenbeurs! smile

Kijk ik ben winkelier en hou een signeersessie met de Meester, hij doet 40 dedi's in 2 uur, dat moet toch te regelen zijn via het forum??? Organisatie in Brussel of directe omgeving, regelen. Een goede tafel en stoel voor de Meester & zoon, hapje/drankje, evt. achtergrondmuziek naar de keuze van hem.
Je bent met 20 personen......... Je scoort 1 hele mooie en 2 handtekeningen in een ander album.......
Droom maar verder, Swagman:)

191

Re: Une nuit de pleine lune

192

Re: Une nuit de pleine lune

Excellente idee d'une reunion "Forum" mais comme  l'ecrit Yves, la majorite des gars sont de l'hexagone. Lille ?

Vraiment dommage et un peu incomprehensible que le scenariste est rarement (jamais) invite.
Je t'aurais demande un petit croquis dans mon "Le Secret des hommes-chiens" (enfin recu) pour
t'obliger (gentiment) de reprendre le crayon ... smile

193

Re: Une nuit de pleine lune

194

Re: Une nuit de pleine lune

195 (modifié par Filôzof 01-10-2011 13:53:46)

Re: Une nuit de pleine lune

196

Re: Une nuit de pleine lune

197 (modifié par Swagman 01-10-2011 15:38:02)

Re: Une nuit de pleine lune

We zullen eerst via Yves laten vragen of de Meester daar zelf eerst iets voor voelt en tijd voor heeft.:)

Plaats en tijd is altijd nog te bepalen.;)

198

Re: Une nuit de pleine lune

199

Re: Une nuit de pleine lune

200

Re: Une nuit de pleine lune

Il est bien ce Gilles Ratier! big_smile
Il voit clair le bougre... wink

Living Well Is The Best Revenge